4 Snabba näringsmässiga tips för att påskynda muskelväxten

Muscular bodybuilder man measuring belly and hips with tape measure, close-up isolated on white background.

Mat och fitness går hand i hand när det gäller kroppsbyggnad eller övning i allmänhet. Om du känner din väg runt köket och restaurangen kommer du fram som en bandit. Men om du är en slouch, är det som att gå runt i en cirkel med en fot spikad på golvet.

Alltför många wannabe bodybuilders tror att de äter den bästa maten de kan för ultimata vinster, när majoriteten av deras kost består av sockerinfunderade proteinstänger och annat absolut sopor.

Resultatet? Inga vinster – eller åtminstone väldigt få. Undvik bräckliga resultat genom att följa dessa 4 viktiga tips.

1 Följ inte förpackningen

Det finns så många dietplaner ute där det finns idioter på sina mobiltelefoner på gymmet. Köp inte i all hype om lågt kol, icke-karbamid, högprotein och måttlig fet diet. Det viktigaste är balans!

Din kropp behöver kolhydrater för energi, protein för muskelregenerering och fett för hormonproduktion. Håll dig till grunderna och försök inte att återuppfinna hjulet. Din träning måste balanseras för att främja en väl tonad kroppsbyggnad, och det gör din diet också.

Enkelt uttryckt, äta måltider som balanseras med protein, kolhydrater och fett. En laxfilé med ångad sprit och en bakad sötpotatis är ett bra exempel på en balanserad måltid.

Om det hjälper, ta tag i en ”delplatta”, som kan hjälpa dig att hålla flikar på exakt vilken andel av varje mattyp du konsumerar vid varje måltid. Förutom detta ska du hålla reda på vilken typ av mellanmål du äter – oavsett om det finns en dagbok, på en kylplanerare eller med en abacus. Det rätta sättet att spåra detta är det sätt som är praktiskt för dig!
Se till att din kropp har de viktigaste ingredienserna som behövs för att främja muskel tillväxt är nyckel och en hälsosam balanserad diet tillsammans med En bra naturlig bulkingstack kommer verkligen att höja dina resultat.

2 Snabbt innan du tränar

Det här är en win-win-situation, även om det tar lite tid och disciplin att vänja sig.

Om viktminskning är ditt nummer 1 mål, fasta före träning kommer du att kunna bränna mer fett under träning. Plus, det kommer att ge din ämnesomsättning en ökning i timmar efter att du har avslutat. Detta beror på att dina glykogenbutiker är utarmade när du först vaknar, vilket betyder att din kropp inte har något annat än att vända sig till andra energireserver (fet) för att få dig igenom den träningen.

Om du försöker skrapa upp är du fortfarande i goda händer. Att arbeta i fastande tillstånd orsakar en stigning i testosteron och tillväxthormon. Om du har bott i Ozarken, samlas dessa två hormoner för att hjälpa dig att bygga muskler och styrka.

Det viktigaste att komma ihåg när man tränar är att hålla sig hydratiserad. Medan kroppen kan klara sig bra utan mat under träning, är vatten inte valfritt. Så se till att sippa på några före, under och efter dina träningspass.

3 Ät grönsaker regelbundet

Hörde du någonsin om östrogen? Detta är det kvinnliga dominanta hormonet som ger kvinnor sina kvinnliga egenskaper. Om du är en kille, vill du inte att dina östrogennivåer är höga. Om du inte gillar tik tuttar. Och ja, du producerar östrogen, men i liten skala.

Cruciferous grönsaker, som broccoli, kale, blomkål, brusselspiror och kål har en hemlig substans i dem som orsakar östrogenivåer att falla. Vet du vad som händer nästa? Testosteronnivåerna stiger. Och du vet vad det betyder – Yep, du slutar bygga muskler snabbare!

För att få ut det mesta av dessa grönsaker, ånga eller steka dem och kasta lite kokosnötolja eller gräsmatad smör på toppen för gott mått. Fett spelar också en nyckelroll i hormonproduktionen, så det gör ingen skada att det innehåller lite hälsosamt fett här.

4 Sluta äta så tidigt som möjligt på kvällen

Du kanske har fått höra det här länge, men av fel anledning. Den verkliga anledningen till att du ska stänga ditt kakahål så snart som möjligt på kvällen är att dina cirkadiska rytmer förändras och du går tekniskt in i ett diabetiskt tillstånd.

Om du kopplar ihop detta med slöta matvanor som innehåller skålar glass och spannmål, sätter du bordet för fet vinst. Det är det sista du vill hända när dagen blir natt.

Helst släng det upp vid 6 pm Men om du inte kan stänga fönstret då får du så nära det som möjligt. Under inga omständigheter bör du wolfing ner mat vid 11 eller 12 på natten. Förutom fettförstärkningen kommer du också att finna att sen nattmat lägger sig på magen och stör din sömn.

Nu ska du städa din diet!

Det är galet Det finns så många människor som tror att de kan komma undan med dåliga matvanor och ändå uppnå en bra kropp. Till varje sin egen tragedi. Men om du verkligen vill utmärka sig med din kropp, ska du ponny upp och göra nödvändiga förändringar i din kost. En gång några veckor går och du ser resultaten, du har all fart som du behöver för att hålla kursen.

Kosttillskott kan hjälpa till
CrazyBulk erbjuder ett brett utbud av naturliga bodybuilding tillskott utformade för att öka dina vinster. De arbetar förutom din hälsosamma diet och träningspass för att verkligen öka dina resultat. Ta en titt på urvalet nedan.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *